• Yvonne Halvorsen

    Eiendomsmegler / Salgsleder / Partner

    91 84 29 72 / yh@kapa.no

  • Vidar Nøttveit

    Daglig leder Prosjekt / Partner / Eiendomsmegler

    48 88 84 02 / vn@kapa.no

Visning

Ta kontakt for å avtale visning.

Lekker enebolig under oppføring, i enden av blindvei – høy standard og utleiedel – nydelig beliggenhet like ved sjøen

Hylkjelia 35, 5109 Hylkje

Prisantydning

7 580 000,-

Omkostninger totalt

197 128,-

Totalpris inkl. omkostninger

7 777 128,-

Omkostninger

189 500,-  Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 7 580 000,-)
6 406,-  Omkostning kjøper - betales i sluttoppgjøret
172,-  Pantattest kjøper
525,-  Tingl.gebyr pantedokument
525,-  Tingl.gebyr skjøte

NB: Regnestykket forutsetter at det kun tinglyses ett pandedokument og at eiendommen selges til prisantydning.

Boligtype: Enebolig
Eieform: Selveier
Byggeår: 2019
Kommunenr.: 4601
Gårds/Bruksnr.: 173/249
Bolignr.: 1
Bruksareal: 237 m²
Tomteareal: 730 m²
Oppholdsrom: 2
Antall soverom: 5
Antall baderom: 3
Meglers ref.nr.: 3190165

Dette er en komplett salgsoppgave inklusiv alle vedlegg, og inneholder all informasjon.

Hylkjelia 35
5109 Hylkje


Velkommen til Hylkjelia 35, en meget romslig og strøken enebolig med sokkelleilighet og integrert garasje. Boligen har en attraktiv og barnevennlig beliggenhet i enden av blindvei.

Eneboligen er på hele 237 kvm. hvor sokkelleiligheten utgjør 49,8 kvm og garasjen 22,6 kvm.
Standard
Lekker, romslig enebolig med utleiedel, god planløsning og gjennomtenkte, flotte løsninger på innredning og kvalitet.

Boligen vil blant annet inneholde følgende:
-Eikeparkett på alle gulv hvor det ikke er flis, type Boen eik Conserto, 14mm 3-stavs.
-Kjøkken fra Schmidt kjøkken
-Integrerte hvitevarer fra Bosch
-Fliser i tidsriktige fargenyanser på gulv og vegg på alle bad
-Fliser på gulv også i hall, vask/bod i hoveddel og bod i utleiedel
-Glassrekkverk på terrasse
-Vedovn Type Ild 8 fra As varme
-Listefritt mellom vegg og himling
-Ferdig sparklede og malte vegger og himling
-Trapp: Stryntrappa type Fjord. Hvite vanger og rekkverk, og hvitlaserte eiketrinn
-Balansert ventilasjon med varmegjenvinning
-Sentralstøvsuger i hoveddel av bolig
-Garasjeport med portåpner og håndsendere

Eiendommen leveres med ferdig grunn- og terrengarbeider. Det gruses rundt huset, ca 1-2 meter utenfor huskroppen, samt på parkering, kjøre- og snuarealer foran huset. Resten av hagen overleveres som naturtomt og/eller tilordnet med stedlige masser. Eventuelle murer og eventuelle trapper vil bli etablert i naturstein eller plasstøpt betong.

For utfyllende informasjon henvises det til leveransebeskrivelse som er vedlagt i salgsoppgaven.
Byggeår

2019

Tomt/Eierform

Eiet tomt

Parkering
Integrert garasje i boligen. Utover dette blir det planert og gruset gode parkeringsarealer, og det er plass til å oppføre ekstra garasje på tomten i tillegg til den som er integrert i huset.
Det leveres ikke elbil-lader, men det legges fram rør slik at dette kan ettermonteres.
Ansvarlig Megler

Yvonne Halvorsen
Eiendomsmegler
91 84 29 72
yh@kapa.no

Kaland & Partners
Vestland Eiendomsmegling AS
Marken 19
Pb. 433 - Marken
5832 Bergen
Salgsoppgavedato

07.04.2020 09:31

Overtagelse
Det er ca. 3 måneders overtagelsestid.
Selges «som den er» / «As-is» klausul

Eiendommen selges som den er, jfr Avhendingslovens § 3-9. Kjøpsinteressenter gjøres kjent med at dette reduserer selgers ansvar etter Avhendingsloven og vil være en del av kontraktsvilkårene. I forhold til mangler, er det kun Avhendingslovens § 3-7 "manglende opplysninger om eiendommen" og § 3-8 "uriktige opplysninger om eiendommen" som kan påberopes, med mindre eiendommener i vesentlig dårligere stand enn kjøperen hadde grunn til å regne med ut ifra kjøpesum og forholdene ellers, jfr Avhendingsloven § 3-9. Selgeren er ikke kjent med at eiendommen er beheftet med mangler i relasjon til offentligrettslige krav ut over det som er opplyst tidligere, jfr Avhendingsloven § 3-2. Skulle det vise seg at slike krav ikke er oppfylt, er selgeren ikke ansvarlig for disse. Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger og meglers egne undersøkelser. Interessenter offordres til en grundig besiktigelse av eiendommen, gjerne sammen med sakkyndig.

Beliggenhet
Nydelig beliggenhet på Hylkje med fantastisk utsikt over Salhusfjorden, Sørfjorden og videre mot Knarvik og Osterøy.

Her får man følelsen av å bo landlig og fritt, samtidig som man kun er en kort kjøretur unna Åsane med alt av fasiliteter og servicetilbud.
Det mest nødvendige kan man også handle på flere dagligvarebutikker i nærområdet.

Flere barnehager i området, og barneskole på Hordvik og Haukås. Ungdomsskole og videregående skole i Åsane.

Gangavstand til badeplass i Mynteviken/Hylkje kai, og marina på Steinestø(Hordvikhavn Båtlag) for båtinteresserte.

For den turinteresserte er det kort vei til flott turterreng med bla Sætregården, Veten og den Trondhjemske postvei.

Gode bussforbindelser med kort avstand/reisetid til Åsane og Knarvik. Fra Åsane er det også hyppige bussavganger til Bergen sentrum.
Bebyggelsen
Området består av tilsvarende bebyggelse.
Adkomst
Fra Åsane kjører man Steinestøveien nordover mot Hylkje. Ta til høyre ned Hylkjebakken ved Spar dagligvarebutikk. Ta deretter andre til venstre inn Hylkjeflaten, følg et stykke for såå ta inn til høyre inn Hylkjelia.

Det vil skiltes med Kaland & Partners visningsskilt ved fellesvisninger.

Prisantydning

7 580 000,-

Prisantydning inkludert omkostninger

7 777 128,-

Total kjøpesum

7 777 128,-

Forbrukerinformasjon om budgivning

Informasjonen er utarbeidet av Forbrukerombudet, Forbrukerrådet, Den Norske Advokatforening ved Eiendomsmeglingsgruppen, Eiendomsmeglerforetakenes Forening og Norges Eiendomsmeglerforbund, på grunnlag av blant annet forskrift om eiendomsmegling § 6-3 og § 6-4. Nedenfor gis en oversikt over de retningslinjer som forbrukermyndighetene og organisasjonene anbefaler benyttet ved budgivning på eiendommen. Avslutningsvis gis også en kort oversikt over de viktigste rettsreglene tilknyttet budgivning.

Gjennomføring av budgivning
  1. På forespørsel vil megler opplyse om aktuelle bud på eiendommen, herunder om relevante forbehold.
  2. Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til oppdragsgiver. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger. Før formidling av bud til oppdragsgiver skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Med skriftlige bud menes også elektroniske meldinger som e-post og SMS når informasjonen i disse er tilgjengelige også i ettertiden.
  3. Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/ bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis.
  4. Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der oppdragsgiver er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12:00 første virkedag etter sist annonserte visning. Etter denne fristen bør budgivere ikke sette en kortere frist enn at megler har mulighet til, så langt det er nødvendig, å orientere oppdragsgiver, budgivere og øvrige interessenter om bud og forbehold. Det bør ikke gis bud som diskriminerer eller utelukker andre budgivere. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte som sikrer oppdragsgiver og interessenter et tilstrekkelig grunnlag for sine handlingsvalg, vil megler fraråde budgiver å stille slik en frist.
  5. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor oppdragsgiveren, når budet er gitt innenfor fristene i punkt 4.
  6. Megleren skal så langt det er nødvendig og mulig holde budgiverne skriftlig orientert om nye og høyere bud og eventuelle forbehold. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt.
  7. Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form.
  8. Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig.
Fremgangsmåte ved budgivning
  1. Benytt “Gi bud”-knappen for å logge inn med BankID. Din elektroniske identitet og signatur blir kontrollert som en del av innloggingen.
  2. Registrer ditt bud med korrekt beløp, frist, eventuelle forbehold, ønsket overtagelse og finansieringsplan.
  3. Bekret at innholdet i ditt bud er korrekt ved å signere budet elektronisk.
  4. Du mottar en SMS-kvittering (skriftlig mottaksbekretelse) når ditt bud er registrert.
  5. Registrer budforhøyelser ved å logge inn på nytt med BankID.
  6. Du kan også sende svar til SMS-kvitteringen for å registrere budforhøyelser. Vær oppmerksom på at bud gitt via SMS må behandles manuelt av megler. Bud via SMS kan ikke anses som mottatt av megler før du har fått en svarbekreftelse pr SMS.

Selger må skriftlig akseptere budet før budaksept kan formidles til budgiver. Budforhøyelser skal derfor ha akseptfrist på minimum 30 minutter fra budet inngis. Selger og kjøper har krav på å få utlevert kopi av budjournalen straks etter at handel er kommet i stand. Alle som har inngitt bud på eiendommen kan på forespørsel få en kopi av anonymisert budjournal etter at budrunden er avsluttet.

Viktig informasjon om salgs- og betalingsvilkår mv.

Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger og meglers egne undersøkelser. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen grundig, jf. Avhendingslovens § 3-10 (Kjøpslovens § 20), gjerne sammen med sakkyndig. Eiendommen selges i den stand den var ved kjøpers besiktigelse, jf. Avhendings-lovens § 3-9. Dette betyr bl.a. at det kun foreligger en mangel når:

  • Kjøper ikke har fått opplysninger som selger kjente eller måtte kjenne til, og som kjøper hadde grunn til å regne med å få, eller når selger har gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut fra at det har virket inn på avtalen at opplysningene ikke ble gitt.
  • Videre kan det foreligge en mangel når eiendommen er i vesentlig dårligere stand enn kjøper hadde grunn til å regne med ut fra kjøpesummen og forholdene ellers, eller når tomtearealet er vesentlig mindre enn oppgitt. Kjøpesum og alle omkostninger skal være innbetalt til meglerens klientkonto før overtagelse.

De fleste selgere tegner i dag boligselgerforsikring for sitt ansvar etter avhendingsloven av 3. juli 1992 nr. 93 og/eller kjøpsrettslige ansvar etter gjeldende lovgivning for salg av andels-/aksjeleiligheter. Forsikringene gjelder i 5 år fra overtakelsestidspunktet. Forsikringssum er begrenset oppad til kr 5.000.000,-. Selgers egenerklæring er vedlagt denne salgsoppgaven. Dersom De ikke har mottatt disse vedleggene, vennligst ta kontakt med vårt kontor.

Viktige avtalerettslige forhold:
  1. Det eksisterer ingen angrerett ved salg/kjøp av fast eiendom.
  2. Når et bud er innsendt til megler og han har formidlet innholdet i budet til selger (slik at selger har fått kunnskap om budet), kan budet ikke kalles tilbake. Budet er da bindende for budgiver frem til akseptfristens utløp, med mindre budet før denne tid avslås av selger eller budgiver får melding om at eiendommen er solgt til en annen (man bør derfor ikke gi bud på flere eiendommer samtidig dersom man ikke ønsker å kjøpe flere enn en eiendom).
  3. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.
  4. Når en aksept av et bud har kommet frem til budgiver innen akseptfristens utløp er det inngått en bindende avtale.
  5. Husk at også et eventuelt bud fra selger til kjøpet (såkalte «motbud»), avtalerettslig er et bindende tilbud som medfører at det foreligger en avtale om salg av eiendommen dersom budet i rett tid aksepteres av kjøper.
Budgivning

I alle oppdrag inngått etter 1.1.2014 (i forbrukerforhold) skal budrunden avvikles skriftlig. Dette betyr at følgende skal skje skriftlig:

  • bud og budforhøyelser
  • mottaksbekreftelse fra megler til budgiver
  • selgers aksept, avslag og motbud

Som kunde hos Kaland & Partners medfører dette en ny portalløsning som blir tilgjengelig for alle våre kunder. Denne løsningen heter TryggBudgivning.no, og benytter både BankID og 2-veis SMS kommunikasjon for å forenkle etterlevelse av forskriftsendringen. Løsningen er utviklet og driftet av Websystemer AS. For mer info se : www.tryggbudgivning.no